سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا هفته سوم شهریور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ باتری پشتیبان جدید در مراکز و سایتهای ارتباطی تهران نصب شده است. این اقدام برای کاهش اثرات منفی قطعیهای مکرر برق بر کیفیت خدمات ارتباطی انجام شده است.
جزئیات طرح نصب باتریهای پشتیبان
حمید خوانساری، سرپرست معاونت، توضیح داد که رگولاتوری از سال گذشته با همکاری اپراتورهای سیار، تابآوری باتریهای سایتهای ارتباطی را در اولویت قرار داده است. در فاز اول، سایتهایی با باتری کمتر از یک ساعت تابآوری شناسایی و باتریهای آنها تعویض یا ارتقا یافت.
طبق آمار، ۲ هزار و ۴۰۵ سایت در تهران با مشکل تابآوری کمتر از یک ساعت مواجه بودند:
- ۱ هزار و ۵۰۰ سایت متعلق به همراه اول
- ۷۲۶ سایت ایرانسل
- ۱۷۹ سایت رایتل
تاکنون، وضعیت ۸۱۴ سایت همراه اول، ۶۲۹ سایت ایرانسل و ۱۳۶ سایت رایتل اصلاح شده است. این تغییرات به حفظ کیفیت خدمات در زمان قطعی برق کمک میکند.
اهمیت اقدام رگولاتوری
قطعیهای مکرر برق، بهویژه در تابستان، خدمات ارتباطی را مختل میکند. نصب باتریهای پشتیبان، تابآوری شبکه را افزایش داده و از اختلال در دسترسی کاربران جلوگیری میکند. رگولاتوری با این طرح، به بهبود زیرساختهای ارتباطی تهران کمک کرده و کیفیت خدمات را تضمین میکند.

